סחלבים ריחניים

סחלבים ריחניים

רבים מאיתנו סבורים כי לכל הפרחים יש ריח, אך למעשה לא לכולם יש, וגם לא תמיד הריח נמצא בפרח עצמו. הריח יכול להימצא גם בעלים, בענפים ואפילו בשורשים. הריח נוצר למעשה מחומרים כימיים הנקראים "אסטר", תוצר של תגובה בין אלכוהול לחומצה אורגנית. ליצורים חיים קל מאוד לייצר ריח, והוא משמש אותם בדרך כלל בכדי למשוך חרקים שונים להאבקה.

אך האם לכל הסחלבים יש ריח? התשובה לכך היא לא. לא לכל הסחלבים יש ריח, והסיבה לכך טמונה במין הסחלב או במטרותיו.

  • סחלבים מהמין סטנאופה (Stanhopea) למשל מייצרים ריח אשר ימשוך אליהם דבורים זכרים. אותם דבורים "אוספים" אליהם את הריח ומשתמשים בו למשוך אליהם דבורים נקבות.
  • ישנם סחלבים אשר מפיצים ריח רק בשעות מסוימות של היום, פעולה אשר מושפעת בדרך כלל מהאור, הטמפרטורה וגורמים אחרים הסובבים אותם.
    הסחלב Brassavola nodosa הוא דוגמא לכך, והוא מייצר ריח רק בלילות בכדי למשוך אליו עשים.
  • מיני סחלבים נוספים שיש להם ריח הם: Aerides odorata, Angraecum eburneum, Bifrenaria harrisoniae, Cattleya intermedia, Dendrobium formosum, Dendrobium cobbianum, Lycaste aromatica, Maxillaria tenuifolia, Miltonia spectabilis, Neofinetia falcata, Oncidium ornithorhyncum, Paphiopedilum concolor, Phalaenopsis pulchra, Prosthechea fragrans, Sophronites purpurata, Trichopilia marginata, Vanda lamellata ו- Zygopetalum maculatum.
Cattleya intermedia Cattleya intermedia
Zygopetalum maculatum Zygopetalum maculatum
Miltonia spectabilis Miltonia spectabilis
Oncidium ornithorhyncum Oncidium ornithorhyncum

אך מדוע לא תמיד יש ריח בסחלבים? כיוון שלעיתים הריח "הולך לאיבוד" במהלך תהליך הכלאת סחלבים. תהליך זה הינו נפוץ מאוד ומרבית הסחלבים המוכרים לנו היום הם למעשה סחלבים "מוכלאים". מגדלים אשר מעוניינים לייצר פרחים גדולים למשל שמים במהלך ההכלאה דגש רב על גנים המשפיעים על גודל ולכן לעיתים הגנים המשפיעים על הריח הולכים לאיבוד.

שתף: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

פוסטים דומים